Je dreigt afgesloten te worden van je gas en licht levering. Of nog vervelender: je bent al afgesloten van energie.
Doe zo snel mogelijk een spoedaanvraag om niet zonder gas en licht te zitten.
Ik stap elk jaar over, deze site maakt dat heel gemakkelijk!
– J. Veken, Delft
Bekijk caseWil je weten welke energieleverancier energie met spoed kan aansluiten? Of vraag je je af welke energieleverancier je opnieuw aansluit zonder waarborgsom te vragen? Voor alle spoed leveranciers en waarborgsom bedragen kun je het onderstaand tabel raadplegen.
Een leverancier mag alleen in de volgende situaties je energie afsluiten:
Een netbeheerder mag alleen in de volgende situaties je energie afsluiten:
Heb je onterecht een aankondiging afsluiting energie gehad? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice voor meer advies: tel: 020 531 76 74.
Je hebt een aankondiging afsluiting energie ontvangen in de brievenbus. Het aller gunstigste is om samen met je huidige energieleverancier te proberen om een oplossing te vinden.
Lukt dit niet? Doe dan een spoedaanvraag energie bij een andere energieleverancier. Veel energieleveranciers vragen je bij een spoedaansluiting om een waarborgsom.
Kun je deze borg betalen of heb je nog vragen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice en laat je adviseren: tel: 020 531 76 74.
Heeft je huidige energieleverancier de leveringsovereenkomst beëindigd vanwege een betalingsachterstand die je hebt opgelopen? Dan krijg je hiervan een bericht met als onderwerp ‘einde levering’.
Na de aankondiging afsluiting energie heb je nog 10 werkdagen de tijd om met jouw huidige energieleverancier tot een goede oplossing te komen. Neem hiervoor op tijd contact op met jouw energieleverancier!
Mocht je een betalingsachterstand hebben dan zou je bijvoorbeeld een betalingsregeling kunnen treffen. Ben je het niet meer eens met de voorwaarden of levering van jouw huidige energieleverancier stap dan over naar een andere leverancier.
Doe je niks, dan sluit de netbeheerder 20 dagen na het bericht ‘einde levering’ jouw gas en licht aansluiting af.
Niet alle energieleveranciers kunnen spoedaanvragen in behandeling nemen. Ook is het afhankelijk van de leverancier hoelang het duurt voordat de aanvraag is verwerkt en het nieuwe energiecontract ingaat. Het kan binnen 2 werkdagen al geregeld zijn maar in sommige gevallen duurt het enkele weken totdat de nieuwe energielevering actief is.
Vraag daarom na het aanvragen altijd de nieuwe energieaanbieder naar de verwachte leverdatum. Zo voorkom je dat je zonder gas en licht komt te zitten. Neem na het aanmelden ook direct contact op met onze klantenservice. Die weet hoe je het beste kunt handelen in geval van energie afsluiting.
Afgesloten worden van energie is niet prettig. Wij begrijpen dit en hopen dat we je een handje kunnen helpen zodat je niet in de kou komt te staan. Daarom biedt onze website altijd de laagste prijsgarantie en hoogste welkomstpremies! Zo voorkom je de schade in nare situaties als afsluiting van energie.
Heeb je nog vragen over energie vergelijken? Misschien wil je meer informatie over onze energie aanbiedingen of over de gratis overstapservice.
Telefonische helpdesk: 020 531 76 74
Algemeen
Handige links
Profiteer van de allerbeste energiedeals!
|